Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Ayam Untuk Anak

Resepi ayam untuk anak id, resepi ayam untuk anak salatiga, resepi ayam untuk orang berpantang, resepi ayam untuk diet, resepi ayam masak kicap, resepi ayam goreng kfc, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam goreng, resepi ayam masak merah, resepi ayam penyet, resepi ayam panggang, resepi ayam paprik,

Hai semua, kali ni kita nak kongsikan satu resepi yang pasti anak-anak suka! Jangan risau, tak payah lah menjadi chef yang hebat, resepi ni senang je nak buat. Mari kita cuba rolade ayam aneka resepi masakan yang sedap dan memikat selera!

Masakan Berkuah Yang Disukai Anak - Rolade Ayam

Jangan terkejut dengan ayam yang dibalut dengan keju dan sayur-sayuran dalam kuah pedas yang lazat. Tekstur ayam yang lembut dan keju yang meleleh dalam mulut pasti membuatkan anak-anak terus merengek-rengel ingin lagi dan lagi.

Bahan-bahan:

  • 4 keping ayam tanpa tulang yang diperap dengan garam dan merica
  • 1/2 cawan keju Cheddar parut
  • 1/2 cawan zucchini yang dipotong serong
  • 1/2 cawan bawang bombay yang dipotong serong
  • 1 ulas bawang putih yang dihiris halus
  • 1 sudu teh serbuk cili
  • 2 cawan air
  • 1/2 sudu teh garam
  • 1/4 sudu teh oregano kering
  • 2 helai daun kari
  • 2 sudu besar minyak masak

Cara-cara:

  1. Panaskan minyak dalam kuali dan tumiskan bawang putih hingga naik bau.
  2. Tambahkan bawang bombay dan kacau hingga layu.
  3. Masukkan zucchini dan gaulkan sehingga zucchini kecut.
  4. Tambahkan serbuk cili dan gaulkan sehingga naik bau.
  5. Tuangkan air dan masukkan daun kari bersama dengan garam dan oregano.
  6. Biarkan kuah mendidih dan kacau selalu sehingga pekat.
  7. Sementara itu, sapukan kepingan ayam dengan keju parut dan letakkan zucchini dan bawang bombay yang telah digaul tadi.
  8. Gulung ayam dan ikat dengan jarum gigi.
  9. Susun ayam yang telah digulung ke dalam kuah dan tutup api.
  10. Tunggu selama 10 minit.
  11. Sedia untuk dihidangkan!

Senang je kan nak buat resepi sedap yang akan buatkan anak-anak rasa excited nak makan? Selain itu, resepi ini juga boleh dijadikan santapan untuk kali berbuka atau makan tengahari di raya nanti. Jangan lupa kongsikan resepi ni dengan rakan-rakan anda yang lain. Selamat mencuba!

Resepi Ayam Untuk Anak

If you are looking for Resepi ayam kukus untuk diet ahmedcux, you've came to the right web. We have images like Resepi ayam untuk anak 2 tahun, resepi nasi goreng ayam untuk anak ahmedcux, resepi ayam kukus untuk diet ahmedcux. Read more:

Kumpulan resepi ayam masak kunyit berkuah simple ~ arisa, masakan berkuah yang disukai anak rolade ayam aneka resep masakan

Resepi kanak tahun ayam permanently sarapan moved kanaki lauk. Resepi ayam untuk anak ~ resep masakan khas. Kumpulan resepi ayam masak kunyit berkuah simple ~ arisa. Ayam masak resepi masakan ujang berkuah mudah aneka iluminasi cili halia kunyit hijau dailymakan tengah bekal pergi lemak ditengah hidangan. Resepi nasi goreng ayam untuk anak ahmedcux. Resepi ayam butter 1 descargar. Resepi ayam kukus untuk diet ahmedcux


Also read:

.
close