Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Spaghetti Carbonara Cheese Bakar

Resepi spaghetti carbonara cheese bakarat, resepi spaghetti carbonara cheese baccarat perfume, resepi spaghetti carbonara cheese fire, resepi spaghetti carbonara seafood, resepi spaghetti carbonara mudah, resepi spaghetti aglio olio, resepi spaghetti goreng, resepi spaghetti simple, resepi spaghetti tuna, resepi spaghetti cheese,

Sekiranya anda sedang mencari hidangan yang enak untuk dimasak, resepi Spaghetti Carbonara adalah pilihan yang sempurna! Carbonara adalah masakan pasta yang klasik, yang berasal dari Itali. Ini juga cukup popular di seluruh dunia dan di Malaysia pasti tidak ketinggalan.

Resepi Spaghetti Carbonara

Gambar hidangan di atas kelihatannya sangat menggiurkan! Mari kita lihat resepi Spaghetti Carbonara yang enak.

Bahan-bahan:

  • Spaghetti - 400g
  • Krim segar - ½ cawan
  • Keju parut - 1 cawan
  • Bawang putih - 2 ulas, dicincang
  • Telur - 2 biji
  • Minyak zaitun - 2 sudu besar
  • Lada hitam secukup rasa
  • Garam secukup rasa
  • Daun parsley - secubit, dihiris

Cara membuat:

  1. Rebus spaghetti dalam air mendidih dengan garam seperlunya sehingga al dente. Kemudian, bilas spaghetti dalam air sejuk, kemudian toskan dan ketepikan sementara.
  2. Kacau telur dan keju parut dalam mangkuk. Letakkan sampingan.
  3. Panaskan minyak zaitun ke dalam kuali dan tumiskan bawang putih hingga wangi.
  4. Kemudian, masukkan krim segar dan kacau rata. Tambahkan lada hitam dan garam secukup rasa, kemudian masak sehingga sedikit pekat.
  5. Tambahkan spaghetti yang telah dimasak ke dalam kuali dan gaulkan rata-rata. Matikan api.
  6. Tuang campuran telur dan keju parut di atas spaghetti dan kacau rata-rata. Taburkan daun parsley di atasnya.
  7. Sajikan Spaghetti Carbonara anda yang sedap dengan roti garlic dan salad segar.

Selamat mencuba resepi Spaghetti Carbonara yang enak dan nikmati sajian yang pasti memuaskan selera anda dan juga orang-orang yang anda kasihi! Kongsikan resepi ini bersama rakan-rakan anda dan mereka pasti akan teruja dengan hasil masakan anda.

Resepi Spaghetti Carbonara Cheese Bakar

If you are looking for Resepi spaghetti carbonara tomyam yang sangat sedap. tak rugi punya, you've visit to the right page. We have images like Resepi spaghetti carbonara sedap resepi spaghetti carbonara meatball, resepi spaghetti carbonara pressure cooker ~ blog adianiez, 4 aneka resepi spaghetti carbonara yang wajib dicuba, lazat yang amat. Here you go:

4 aneka resepi spaghetti carbonara yang wajib dicuba, lazat yang amat, ini dia resepi spaghetti carbonara tomyam rasanya masam manis pedas

Resepi spaghetti carbonara resepi bonda. Ini dia resepi spaghetti carbonara tomyam rasanya masam manis pedas. Carbonara resepi pancetta yummly jocooks silky jenis wajib speisekarte gastronomica religione cuba parmesan zusatzstoffe dicuba aneka. Carbonara resepi utk makan balik. Resepi spaghetti carbonara sedap mudah resipi dailymakan dicuba lazat amat wajib aneka. Tomyam carbonara spaghetti resepi pedas pasti manis selera rasanya memikat masam. Resepi spaghetti carbonara sedap resepi spaghetti carbonara meatball



Also read:

.
close