Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Brownies Guna Air Fryer

Resepi guna air fryer russell, resepi burnt cheesecake guna air fryer, cara guna air fryer, hot air fryer brownies, brownies in the air fryer, air fryer fudgy brownies, resepi brownies walnut, resepi brownies caramel, resepi brownies sukatan cawan, resepi brownies kedut che nom, resepi brownies tanpa telur,

Korang tahu tak yang ada cara nak buat sedap-sedap brownies dengan menggunakan Air Fryer? Harini, aku nak kongsikan cara untuk membuat Brownies Kedut Menggunakan Air Fryer, dan jangan lupa untuk baca tips-tips untuk memastikan brownies korang menjadi kedut dan sedap!

Resepi Brownies Kedut Menggunakan Air Fryer

  • 125 g coklat masam gelap, dicincang halus
  • 125 g mentega
  • 50 g kastor gula
  • 1 biji telur ayam
  • 20 g tepung naik sendiri
  • 15 g serbuk koko
  • 1/4 sudu kecil garam
  • 1/4 sudu kecil baking powder
  • 25 ml susu segar

  1. Langkah pertama, panaskan air fryer pada suhu dan masa yang disyorkan pada manual pengguna.
  2. Sambil menunggu air fryer panas, cairkan coklat dan mentega dalam mangkuk yang sesuai dalam ketuhar gelombang mikro dengan tiada rasa ke atas api rendah sehingga sebati.
  3. Tambahkan gula kastor dan kacau rata.
  4. Tambahkan telur dan kacau hingga sebati.
  5. Pisahkan daunan dan adunan gaul dengan tepung naik sendiri, serbuk koko, garam dan baking powder.
  6. Tambahkan semua ke dalam adunan coklat.
  7. Termasuk susu segar dan adun sehingga semuanya sebati.
  8. Tuang adunan ke dalam acuan-prepared yang sesuai untuk Air Fryer.
  9. Letakkan dalam Air Fryer dan bakar selama 10-15 minit.[BR]Jangan lupa periksa pada minit ke-10. Pastikan brownies masih lembut di tengah dan tidak sudah dibakar.
  10. Keluarkan dari cetakan dan biarkan sejuk sebelum dikeluarkan.

Tips untuk buat Brownies Kedut Menggunakan Air Fryer

  • Pastikan air fryer betul-betul panas sebelum memasukkan adunan brownies.
  • Jangan buka air fryer pada awal proses memasak. Air fryer perlu mempunyai suhu yang mantap untuk memastikan brownies menjadi kedut dan sedap.
  • Pastikan brownies cukup dibakar. Pastikan brownies tidak matang terlalu awal.

Sekarang, kita dah tahu cara nak buat sedap-sedap brownies menggunakan Air Fryer serta tips-tips penting untuk memastikan brownies menjadi kedut dan sedap! Cuba korang buat dan jangan lupa kongsikan dengan orang ramai. Selamat mencuba!

Resepi Brownies Guna Air Fryer

If you are searching about Koleksi resepi air fryer yang mudah dibuat kisahsidairy.com, you've came to the right web. We have images like Resepi guna air fryer resepi korean cheesy garlic bread viral seperti, resepi ayam percik, bakar guna air fryer, 5 resepi kuih traditional guna air fryer senang dan mudah apakata mommy. Here you go:

Tips penting jika 'first time' guna air fryer, supaya tahan lama & tak, resepi brownies kedut guna air fryer gunagunavlog

Resepi brownies kedut guna air fryer gunagunavlog. Resepi dibuat mudah roti. Kebab ayam fryer guna resepi. Resepi lasagna guna sedap. Lemang fryer masak guna resepi memasak menggunakan. Air fryer brownies love food not cooking. Tips penting jika 'first time' guna air fryer, supaya tahan lama & tak


Also read:

.
close