Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Mac And Cheese Ala Pasta Panas

Panasonic, mac and cheese pasta, mac and cheese with uncooked pasta, uncooked pasta mac and cheese recipe, pasta usa mac and cheese, resepi mac and cheese prego, reser mac and cheese, resepi mac and cheese, recipe mac and cheese baked, resepi mac and cheese prego, resepi macaroni cheese prego,

Jika anda penggemar hidangan barat, pasti sudah tidak asing lagi dengan hidangan satu ini. Mac and Cheese merupakan hidangan pasta yang berpadu dengan keju yang meleleh serta dihidangkan bersama daging panggang atau ayam. Sudah pasti, hidangan ini menjadi pilihan terbaik untuk anda yang ingin mencicipi kelezatan pasta dengan rasa keju yang gurih.

Resepi Mac and Cheese 5 Bahan Ala Kenny Rogers

Berikut ini adalah resepi Mac and Cheese 5 bahan ala Kenny Rogers yang akan membuat hidangan pasta anda semakin enak dan lezat:

Bahan-bahan:

  • 1 paket susu cair UHT
  • 200 gram keju cheddar kraft
  • 1/2 paket pasta elbow
  • 1/2 cawan tepung gandum
  • Sedikit garam dan lada hitam

Cara membuat:

  1. Rebus pasta dalam air mendidih selama 8 hingga 10 minit atau sehingga pasta empuk. Kemudian, toskan pasta dengan air sejuk.
  2. Campurkan susu cair UHT, tepung gandum, garam dan lada hitam dalam mangkuk. Gaulkan hingga sebati dan tidak berketul.
  3. Dalam kuali, panaskan campuran susu cair dan tepung gandum dengan api kecil. Kacau secara berterusan sehingga campuran menjadi pekat. Kemudian, masukkan keju cheddar dan kacau sehingga keju menjadi lembut dan meleleh.
  4. Masukkan pasta yang sudah direbus tadi ke dalam kuali dan kacau sehingga pasta diselaputi dengan campuran keju.
  5. Angkat dan hidangkan di atas pinggan. Boleh tambahkan daging panggang atau ayam jika ingin.

Itulah resepi Mac and Cheese 5 bahan ala Kenny Rogers yang sangat mudah untuk disediakan. Resepi ini sangat sesuai untuk anda yang ingin mencuba hidangan pasta dengan rasa keju yang gurih namun tidak mahu menghabiskan banyak masa dalam dapur. Nikmati hidangan pasta bersama keluarga dan rakan-rakan anda hari ini!

Resepi Mac And Cheese Ala Pasta Panas

If you are looking for Resepi mudah[ macaroni cheese ] youtube, you've came to the right page. We have pics like Resepi mudah[ macaroni cheese ] youtube, resepi pkpb mac & cheese cara mudah dan murah, resepi macaroni cheese bakar resepi carbonara makaroni vkebaya / it. Here it is:

Media what's everyone eating, drinking, etc. for ufc fight night 172, simple macaroni cheese bake recipe how to make best macaroni cheese

Resepi ala. Resepi macaroni cheese bakar resepi carbonara makaroni vkebaya / it. Media what's everyone eating, drinking, etc. for ufc fight night 172. Simple macaroni cheese bake recipe how to make best macaroni cheese. Resepi macaroni cheese bakar sedap dan lazat bidadari.my. Ini dia resepi macaroni cheese yang tersangat mudah & menggiurkan. Resepi pkpb mac & cheese cara mudah dan murah



Also read:

.
close