Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Pisang Salai Goreng

Resepi pisang salai goreng noodles, resepi pisang salai goreng tanpa, resepi pisang salai goreng tahu, resepi pisang salai goreng pisang, resepi pisang salai medan, resepi pisang sira, resepi pisang goreng rangup mudah dan senang,

Bila nak cuti tanpa buat apa, mesti nak cari aktiviti yang boleh buat di rumah kan? Nak menonton drama ke, sediakan makanan ke, apa-apa pun boleh! Kalau belum cuba buat Tepung Goreng Pisang, mungkin ini masa yang sesuai untuk mencuba.

Tepung Goreng Pisang

Bahan-bahan:

  • 4 biji pisang tanduk
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 ketul telur
  • 1 sudu teh garam
  • Air secukupnya

Cara-cara:

  1. Kupas pisang dan potong memanjang. Setelah itu, rendam dalam air sampai lembut.
  2. Ayak tepung gandum dan garam dalam mangkuk.
  3. Pecahkan telur ke dalam mangkuk dan kacau hingga sebati.
  4. Campurkan telur ke dalam tepung dan garam, adun hingga sebati. Pastikan tidak berketul.
  5. Tambahkan air sedikit demi sedikit sambil terus dikacau hingga menjadi adunan yang lembut. Campurkan pisang dan kacau rata.
  6. Letakkan minyak dalam kuali dan panaskan dalam keadaan api yang sederhana.
  7. Sapu tepung di atas pisang dan masukkan ke dalam kuali untuk digoreng.
  8. Goreng hingga pisang berwarna kuning keemasan. Angkat dan toskan minyak.
  9. Siap untuk dihidangkan. Boleh dicicah ke dalam kari atau makan dengan gula sebagai pencicah.

Selamat mencuba dan nikmati Tepung Goreng Pisang yang sedap ini!

Dengan mencuba resipi ini, anda pasti akan dapat menghilangkan kebosanan semasa cuti tanpa buat apa. Selain itu, Tepung Goreng Pisang juga sesuai untuk dihidangkan kepada tetamu atau dijadikan hidangan ringan ketika bersantai di rumah.

Ingat ya, jangan lupa untuk rendam pisang dalam air sebelum memasak untuk memastikan bahagian dalam pisang pun masak sempurna, dan gunakan minyak yang panas untuk menghasilkan kepingan pisang yang rangup. Anda juga boleh mencuba resipi ini dengan menggunakan pisang berangan atau pisang emas. Lagi banyak jenis pisang, lagi banyak variasi hidangan yang anda boleh buat.

Jangan lepaskan peluang untuk meluangkan masa dengan aktiviti yang menarik seperti masak-masak yang pasti dapat menghilangkan stress dan membantu anda merasa lebih tenang dan selesa di rumah. Selamat mencuba!

Resepi Pisang Salai Goreng

If you are looking for Banana salai sedap ke? first time cuba pisang salai goreng rangup youtube, you've came to the right page. We have pics like Resepi ikan berlada hijau ~ resep masakan khas, banana salai sedap ke? first time cuba pisang salai goreng rangup youtube, 10 resepi pisang salai yang sedap dan mudah oleh komuniti cookpad cookpad. Read more:

Resepi tepung goreng pisang sedap sebab cuti tanpa buat apa., resepi goreng pisang crispy di kartasura

Salai goreng pisang. Pisang goreng sedap malaysian tepung resepi malaysia adabi resipi fritters ramuan licious resep. Resepi ikan sambal hijau ~ resep masakan khas. Pisang salai goreng cookpad resepi sedap resipi. Resipi goreng pisang sedap resepi bergambar. Goreng pisang. Resepi goreng pisang crispy di kartasura



Also read:

.
close