Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Dessert Fruit Cocktail

Fruit cocktail dessert ideas, fruit cocktail frozen dessert, fruit cocktail desserts with cool whip, dried fruit infused cocktail recipes, recipe fruit with fruit cocktail, resepi dessert mudah, recipe desserts easy, resep dessert box oreo,

Mari kita cipta keajaiban dengan resepi kek agar-agar buah yang sedap dan menarik untuk dihadiahkan kepada mereka yang tersayang! Resepi ini sangat mudah diikuti dan akan memenuhi cita rasa anda dengan rasa buah-buahan yang segar dan manis. Sekarang, mari kita dapatkan semua bahan-bahan yang diperlukan!

Bahan-bahan:

  • 500ml air masak
  • 2 paket kecil agar-agar serbuk(6g/pakej)
  • 100ml susu cair
  • 50g gula halus
  • 1 biji kiwi
  • 1 biji stroberi
  • 1 kiub nenas segar
  • Segenggam anggur merah
  • Mold kek yang sesuai

Mari kita mulakan dengan mengukur air masak dalam periuk besar dan memasukkan ke dalamnya agar-agar serbuk. Panaskan hingga mendidih dan adun sehingga semua bahan tercampur rata.

Seterusnya, masukkan susu cair dan gula halus ke dalam periuk, aduk rata dan masak selama beberapa minit lagi.

Fikir-fikirkan buah-buahan apa yang anda mahukan untuk dijadikan hiasan di permukaan kek agar-agar nanti. Jika anda memilih seperti dalam gambar, sila potong kiwi dan tanam ke kuah kek agar-agar yang sudah disediakan pada langkah sebelum ini. Kemudian butir-butirkan buah stroberi dan letakkan di antara potongan-potongan kiwi. Kemudian tambahkan kiub nenas segar yang telah di potong manjadi hendak tetapi jangan letak diatas buah agar mereka tidak runtuh ketika gel kek dicantumkan.

Cara penyediaan:

  1. Tuang campuran agar-agar ke dalam mold kek yang disediakan.
  2. Diamkan campuran agar-agar selama 5 minit hingga agak kerap.
  3. Sedia kan gelang silikon yang sesuai dan letakkan diatas gambaran buah-buahn yang awal diatas permukaan kek agar-agar.
  4. Masukkan lagi kampungan agar-agar diatas gelang silikon dan biarkan dingin selama 10 minit.
  5. Untuk mengeluarkan kek agar-agar yang sudah siap, buka gelang tersebut dengan hati-hati dan masukkan ke dalam air di dalam bekas selama beberapa minit. Ini akan memudahkan pengeluarkan dan menjaganya agar kek agar-agar itu tidak pecah atau rosak semasa diambil.
  6. Lepaskan anjakan yang mengelilingi kek agar-agar dan letakkan di atas pembentang untuk mendinginkan kek agar-agar selama 2 jam sebelum dihidangkan.

So, mari kita mencuba kek agar-agar buah yang menyegarkan ini dan lihat betapa menyenangkan kudapan ini untuk dihidangkan di majlis-majlis dan keramaian keluarga! Memasak adalah suatu bentuk seni, dan dengan resep yang tepat, siapa pun boleh melakukannya. Jadi, teruskan mencuba resepi-resepi baru dan berikan mereka sedikit twist sesuai dengan selera sendiri!

Resepi Dessert Fruit Cocktail

If you are searching about Mama! i love you resepi pudding custard fruit cocktail, you've visit to the right place. We have pictures like Puding kastard berkuah resep hidangan penutup, puding, buah, agar jelly fruit cake recipe เค้กวุ้นผลไม้ hot thai kitchen! jelly, best nyer fruit cocktail pudding azie kitchen. Here you go:

Koleksi 1001 resepi simple cocktail dessert, resepi dessert fruit cocktail custard resepi puding fruit cocktail

Resepi dessert fruit cocktail custard resepi puding fruit cocktail. √resepi fruit cocktail pudding. Agar jelly fruit cake recipe เค้กวุ้นผลไม้ hot thai kitchen! jelly. Puding resepi trifle sedap susu kek. Nyer puding. Puding kastard berkuah resep hidangan penutup, puding, buah. Buko (coconut) salad drinks tapioca drinks recipe sago dessert



Also read:

.
close