Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Ayam Goreng Pedas Korea

Resepi ayam goreng korea pedas, resepi ayam goreng rempah, resepi ayam goreng kicap, resepi ayam goreng sedap, resepi ayam percik, resepi ayam penyet, resepi ayam panggang, resepi ayam paprik,

Ayam goreng rangup & pedas Korea mungkin kembali menjadi hidangan kegemaran anda setelah mencuba resepi yang mudah dan sedap ini. Dengan sentuhan rasa Korea, ayam goreng ini pasti akan memuaskan selera anda. Artikel ini akan memberikan anda langkah demi langkah tentang cara menghasilkan hidangan yang mengingatkan anda tentang Korea.

Resepi Ayam Goreng Rangup & Pedas Korea

Bahan-bahan:

  • 1 kg ayam
  • 2 sudu besar gochujang
  • 1 sudu besar sos tiram
  • 1 biji telur
  • 1/2 cawan tepung kentucky
  • 1/2 cawan tepung jagung
  • Garam secukup rasa
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara:

  1. Campurkan gochujang, sos tiram dan telur dalam mangkuk.
  2. Tambahkan ayam dalam campuran tersebut dan perap selama 1 jam.
  3. Campurkan tepung kentucky, tepung jagung dan garam dalam mangkuk lain.
  4. Gaulkan ayam dalam campuran tepung dan goreng dalam minyak yang panas sehingga keperangan.
  5. Hidangkan ayam goreng dengan sos cili atau mayonis.

Ayam goreng pedas Korea sangat sedap dimakan dengan nasi panas dan sayur. Jika anda suka dengan masakan Korea, resepi ini pasti akan menjadi hidangan kegemaran anda. Coba resepi ini untuk makan malam dengan keluarga anda.

Resepi ayam goreng rangup & pedas Korea ini memang tidak mengambil masa yang lama untuk disediakan dan rasa ayam yang rangup dan pedas dari campuran tepung dan sos Korea ini memang sedap dimakan bersama-sama. Semua orang pasti menyukai rasa ayam goreng pedas ini yang akan menggugah selera anda dan keluarga.

Itulah sedikit resepi ayam goreng Korea yang ringkas namun sedap dan pasti mampu memuaskan selera anda. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi ini dan pasti anda akan jatuh cinta dengan hidangan pedas Korea yang memukau ini!

Resepi Ayam Goreng Pedas Korea

If you are looking for Ini dia resepi ayam goreng pedas ala korea yang buat orang ketagih, you've visit to the right web. We have pictures like Resep mudah ayam goreng pedas korea resepi melayu, asha lya resepi ayam goreng korea / yangnyeom chicken, ayam goreng pedas ala korea / korean hot spicy fried chicken. Read more:

Resepi ayam goreng pedas ala korea ~ baca disini, 6 tempat wajib pergi bagi peminat ayam goreng korea di kuala lumpur

Ayam resepi goreng pedas ketagih ala inilah jari. Resepi ayam goreng pedas korea kyochon chicken korean spicy (kyochon). Ayam resepi goreng masakan yangnyeom lya asha saji. Ayam goreng rempah berempah bawang crispy fried onion spiced malay chicken. Ayam resepi goreng pedas siraplimau madu ketagih ala orang masak. Resepi ayam goreng korea pedas sangat padu dan senang nak buat. Ini dia resepi ayam goreng pedas ala korea yang buat orang ketagih


Also read:

.
close